Tuesday, May 26, 2009

hanya tuhan yang tau.......

Sekitar jam 11 malam membawa ke jam 2 pagi 22 May 2009 di bangunan Menara Celcom ada munculnye beberapa "Entiti" di beberapa floor...Hmmm...(selamat aku kije balik kol 745 malam pada hari kejadian...huhu).
Sebelum ni mmg banyak cerita2 mistik dan misteri kat sini, kat macam2 tempat, dari Basement 5 sampai lah ke tingkat 5 dan maju lagi sampai la ke tingkat 22... Cumanya untuk beberapa ketika Entiti itu mendiamkankan diri setelah ada cerita2 terdahulu mengatakan yang Entiti itu hanya akan muncul kembali jika manusia2 di bangunan ni buat perkara2 yang boleh menimbulkan kemarahan mereka...Sejauh mana kebenarannye, Wallahualam...Aku pon dengar2 cerita dan khabar2 dari orang2 yang terdahulu dan mungkin jugak dari pengalaman sendiri beberapa tahun yang lalu....

Sampai je aku kat opis pagi ni...terdengarla beberapa orang yang bercerita..ternampak kelibat Entiti yang jenis cam gula2 tu... (eeee...Nauzubillah...dengar bunyi2an pon da seram sejuk..inikan pulak muncul...isk isk...simpang malaikat 44!). Pada malam kejadian katenye 5 orang staff kat sini yang terserempak ngan Entiti tu dan menimbulkan keadaan yang sngt huru hara kat sini...Sbb terkejut n of course la scary the meri...
Dalam pada yang sama ade jugak sorang mamat CSE ni cite, lingkungan jam yang sama dia masuk toilet,sorang2...Dalam masa yang sama pintu toilet sebelah pon tertutup gak, kuat gile...Yang mamat ni pon masuk air gak, boleh intai kat bawah pintu untuk pastikan wether ada orang ke tidak...Dan ternyata...tiada siapa2... (Kalau aku takde maknenye aku nak intai...huhuhu!).

Lepas dari tu, mungkin pak guard yang dah aware ngan keadaan yg agak mencemaskan dan huru hara di tengah2 malam ni pon panggil la orang2 yang bijak pandai ni...Datang la beberapa orang alim ulama dan ustaz2 untuk membantu mententeramkan keadaan.

Aku pon tak bape nak sure sebenarnya keadaan huru hara tu kat floor mane...tapi yang pasti setelah dikejutkan dengan berita cemas dan menakutkan semalam, tambah lagi dengan kehadiran "lada hitam" di lantai2 setiap tingkat termasuklah kat lantai toilet setiap tingkat.. (Kawan aku si Ekin ngan husband dier ingatke taik tikus kat lantai toilet tingkat 11...huhuhuhu...banyak gile...) Ustaz yang "pagarkan" bangunan ni gunakan lada hitam mungkin untuk tujuan menghalau anasir2 itu dari terus mengganggu...Wallahualam...

Tiada siapa yang tahu melainkan DIA yang tau apa tujuan Entiti tersebut mengganggu dan mengganas sampai memunculkan diri...Sebelum ni ade jugak yang aku sendiri dengar...Tapi kejadian tu 2 tahun yang lepas...Mase tu Chinese New Year, so tak ramai yang keje kat 10th Floor...Dlm kul 10 pagi aku masuk toilet, tetibe terdengar la sayup2 macam ada yang menyebut "tolong.....". wat tak tau sudaaa....ingatke ade yang nak memain jerit dari luar tandas ke...elok je aku ngah basuh tangan terdengar la lagi skali suare itu...weeeheeee...takde makne aku nak tunggu...CABUT sajjooorrkk! huhuhuhu

Kali kedua aku terdengar kat tempat aku skang ni...Kul 10 malam aku sowang kat dlm dept ni...(tunggu laki lembab sangat nak amek aku..huh!). Aku takde la pikir pape yang buruk, nak kate takut, tak jugak mase tu...ngah layan2 chatting, tetibe terdengar plak cam bunyi orang kemas2 meja kat depan meja aku, tapi tu lah...sowang pon takde kat situ...Wat tak reti suddaaa....tapi tu lah...wat2 tak reti pon tetibe ternampak plak kelibat hitam kecik je laju masuk ke locker room yang mane locker room tu kat blakang tempat aku je....Kaedahnye, aku tutup PC, CABUTTT....Dalam hati, mungkin perasaan...(katenyeee...sedapkan ati sendiri...)

Tambah lagi "keseraman" kat area workstation aku ni ngan cerita2 dari Kent, Elise, Aishah, ramai ah lagi...macam2 mende yang dowang dengar... Paling kerap yelah dowang dengar bunyik typing dari beberapa workstation dari dept aku....Hmmm....

Moral of the story...Bagi aku cukuplah sekadar aku tidak mengganggu mereka...Dan aku mengharapkan mereka juga tidak mengganggu aku dan kami seperti mana kami tidak mengganggu mereka...

No comments:

Post a Comment